Anno 1800: Budovatelská strategie z dob industriální revoluce

Anno 1800

Budovatelská strategie Anno 1800 od Ubisoftu zajistí zábavu na hodiny. Hra sice vyšla již před rokem a stála kolem 60 eur. Nyní už se dají chytit nějaké ty slevy na Uplay. Aktuálně k dnešnímu dni by měla být ještě platná sleva kolem 60%

My zatím máme odehráno přes 45% kampaně hry, kolem 5 hodinek hraní bez zrychlování herního času. Takže píšeme na základě této zkušenosti, uděláme případně další edit po odehrání více času.

V úvodu si lze vybrat, zda zahájíte hru v kampani, která vás provede základními prvky hry pomocí questů a příběhu nebo se pustíte ničím neomezováni do svobodného sandboxu a prostě budujete a budujete.

Obecným cílem hry je osídlovat ostrov a vybudovat zde prosperující společnost, které se bude dařit po všech stránkách. K tomu potřebujete pracovní sílu a suroviny, která se zde vyskytuje v podobě různých vrstev společnosti. V zásadě zatím pracujeme se vstupními surovinami (obilí), které obstarávají farmáři, se zpracovatelským průmyslem, který obstarávají dělníci (workforce) a řemeslníci (artisan). Vyšší vrstvu zatím nemáme 😀 Tyto vrstvy společnosti se postupně ve hře vyvíjí podle toho, jaké mají lidé možnosti bydlení, možnosti materiální, tj. ideálně plné sklady schnapsu, oblečení apod. Každý dům tak spotřebovává nějaký typ surovin a je potřeba je dostatečně zásobovat, aby se celý systém práce nezhroutil. Každá společenská vrstva vyžaduje jiné zboží, které se distribuuje pomocí marketu. Zboží zaopatřujeme pomocí farmářů, pracovníků apod. a jsou uskladňovány ve skladech. Přebytky lze prodávat zobchodovat ho za peníze pomocí přístavu. Aktiva tedy jsou peníze a suroviny (např. dřevo, cihly, později železo a okna).

Hra je po grafické stránce nádherná, hezky se na to kouká. Dále hraje na pozadí velmi příjemná tematická hudba. Na jednu stranu připomíná Anno 1800 funkčními prvky starší úspěšné hry typu Caesar III., malinko možná ekonomiku Stronghold Crusader, na straně druhé si z nich bere to nejlepší z budovatelsko-ekonomické stránky. 

Složitost fungování ekonomiky je různá. Pro výrobu prken například logicky potřebujete nejdříve les, kde se zpracovávají stromy v surovém stavu, a odtud putují na pilu, kde je strom opracován na trámy / prkna. Podobně je tomu u cihel. V případě železa je to již o něco složitější: Potřebujeme buď dřevěné uhlí nebo klasické černé / hnědé uhlí a železnou rudu, kterou pomocí uhlí tavíme v huti, kde je zpracováno do železných / ocelových bloků. Odtud jsou bloky transportovány do slévárny, kde jsou vyrobeny metalurgickým postupem v ocelové nosníky. Nosníky jsou vhodné pro budování infrastruktury a pokročilých budov. Z oceli lze již vyrábět např. děla a válečné záležitosti. Díky dělům a plachtám lze teprve vyrobit lodě, ty si necháte nebo prodáte za peníze. Pro to všechno potřebujeme dostatek spokojených pracovníků. Hra je komplexní a musí se myslet na všechny procesy a zabezpečovat dostatek vstupních surovin, dohlížet nad zásobováním apod.

Určitě je to hra pro zpříjemnění dlouhých podzimních večerů.

Zatím průběh hry je až na pár požárů v poklidu, ale úplně čekám, že je to jen ticho před bouří.

P.S. Opravdu nevím, proč všechny lodě mluví ženským hlasem.

Edit: 11.9.2020

Screeny z našeho hraní:

Anno 1800 požár města

Občas ve městě něco bouchne. Pro takové případy je dobré mít dostatek hasičských stanic a dobře je platit.

Anno 1800 detail

Pěkné detaily hry. Na obrázku jsou domy dělníků a řemeslníků.

Trailer

Gameplay

Powerranger.

Jak se vám obsah líbil? Ohodnoťte ho.

(Hodnocení 5/5 na základě 1 hlasů)

Zatím nikdo nehlasoval, hlasujte nyní!

Líbí se Vám tento obsah? Sdílejte ho.
X